Followers

Friday, March 4, 2016

harbin

anyonghaseyooo

10/1/2016 - 17/1/2016  tarikh keramat 

sebenarnya idea nak pergi harbin datang dari salah sorang ahli group ,,, nak harap aku memang aku tak tau pasal kewujudan harbin ni,,,,bahaha,,,tapi harbin ni memang dah femes sebab kat harbin ni la, , berlangsungnya Harbin International Ice and Snow Sculpture Festival ,,, aku yang tak tahu menahu pasal harbin apa lagi terus google ,,,bila google keluar pasal ice festival ni terus melompat nak join laa,,,walaupun time tu bulan satu ,,, nasib big boss bagi green light ,,, muahahahaha,,,,
bila google lagi ya rabbii suhu dia gilaa ar negative -30 ,,,mula2 tu risau juga la boleh ke tahan sejuk melampau tu ,,, nak kena pakai baju macam mana ,,,,google punya google ,,,hadap aja lah hahaha,,dengan harapan nak tengok snow heee,,,,mak pun kamain lagi mula2 xnak join,,,,sebab takut sejuk katanya,,,last2 nak plak,,,

maka bermulalah journal kami dari langkawi -kl  ,kl- beijing , beijing -harbin ( by train 10hour ) perh perh hahaha tapi naik train tak merasa sangat 10 jam tu sebab naik malam,,,so naik ja cuci muka mayg tido ,,nak mandi tak boleh sebab tak ada shower ,,dah tu sejuk beku air dia ,,,,

sampai harbin terus pergi great wall ,,, ni kali ke2 aku kat great wall sejuk dia pergh pergh sejukkkk tapi salji dah xada dah ,,,aku rasa la kan kalo ada salji lagi sejuk angin dia,,,,hidung memang dah jadi strewberry dah ,,,,haha,,,tapi sayang salji dah tak ada kalau ada salji lagi kan best mesti lagi cantik view dia,,,



 breathtaking view 

kena tinggal sebab tak larat nak naik sampai atas dah,,tunggu situ sorang sambil snap snap ,,,

tempat pertama singgah summer palace lepas tu baru pergi great walll ,,,sebab nak pergi great wall ni jauh ,,, maaf lupa dah jadual perjalanan dia,,,dekat summer palace ni pun kemain sejuk ,,, sini pun kali ke2 lah aku kat sini ,,,, its nice to be here again,,,but this time with frozen view grrr!

summer palace klik for more info about summer palace

summer palace yang membeku 

harbin timeee after 10 hour gggrrr!

 tempat pertama yang singgah kat harbin Saint Sophia Cathedral


suhu kat sana memang menggila ,,,glove memang jangan harap la nak boleh tanggal ,,, boleh tanggal kejap ja lepas tu siap sedia dia punya pedihh tu ,,,ahhh sakitt! disebabkan aku pakai glasses aku tak boleh nak tutup mulut dan hidung sebab kalau aku pakai pelindung muka tu ,,, glasses aku akan kelabu ,,, hahahah,,,terpaksa la hadap muka kena angin sejuk ,,, sian hidung aku kebas ,,,,

 apa nama tempat ni ar haha,,,ni salah satu tempat harbin international snow sculpture art 

deabak kan,,

haha cutee



hidung kebas terpaksa tekap dengan hot pad,,,nasib ada hot pad



aku awal2 tu terpikir juga macam mana dorang buat ice ice ni,,,ye la banyak kot,,tepi2 jalan buat pagar,,,bina pagar dengan ice ,,,merata2 ada ice ,,, gilaa banyak ,,,rupanya ice ice ni dorang ambik daripada laut yang membeku ,,, betapa tebal nya laut beku tu sampai boleh ambik bongkah2 ice buat istana elsa eh eh heee,,,,,

jalan kat sini memang licin 


nampak tak bongkah2 ice tu ,,,tebalnyaa 

Harbin Ice & Snow Sculpture Festival ni time siang ,,,,lampu tak buka lagi,,,bila malam lampu buka wahhhhhh elsaa sangatt kau,,,mula la nak nyanyi let it goooo let it gooooo

bila malammm ,,,,cantik gilaa dan sejuk pun menggila juga

welcome to my house 

soo fairy tales


besttt rasa macam nak repeat rasaaa laa hahaha,,,,



 my first snow kesian dah tua baru nak boleh merasa snow ,,,tapi tak paa hahaha,,,



playing with snow ,,,, 

random picture 

for more info about harbin tourist guide we spend two night at harbin ,,,, going back to beijing and back to home ,,,,kalau korang nak pergi harbin ,,,benda pertama yang korang kena buat adalah bersedia fizikal dan mental korang sebab sana sejuk dia memang sejuk gilaaa ,,,,aku sampai shaking laa ,,,mulut tu sampai brrr brrrr laaa paham tak,,,haha ,,,,maksudnya menggigil la ,,,, nak snap picture pun susah ,,,aku pakai gopro jadi ssusah la nak kena buang glove nak touch screen kat henfon  ,,, nak snap picture macam mana sampai tak boleh nak buang glove ,,,, seksa sejuk dia haha,,,macam mana la dorang boleh tahan sejuk kat sana ,,,,serik la nak pergi ,,,rasa macam cukup la sekali ,,,,hahaha
tapi bila balik rindu pulak hahaha,,,aku ni rindu harbin kaaa,,,atau aku rindu partner sebelah aku eh eh eh ,,,, 


No comments: