Followers

Tuesday, April 22, 2014

JEJU ISLAND KOREA


      woot,,,woot,,,woot,,,,
anyonghaseyoo
hikhikhik,,,bajet korea la konon ,,,,yeahh finally aku telah sampai ke korea,,,alhamdulillah ,,,aku kan peminat korea jadi memang teruja la sikit  pergi korea ni,,,,aku pergi under pakej ,,jadi memang penat la,,,kena bangun pagi,,,,tak boleh nak relex2 ,,,, kelam kabut je rasa,,,hahah,,,

orait pergi sana seminggu dah tu tak kan nak  buat entry part 1 2 3 kot ,,,,jenuh ,,,jadi kita cerita tempat2 aku pergi dah la ,,, my first time entry about korea,,,,,JEJU island ,,,





 kat jeju merata2 ada patung ni,,,sampaikan keychain or fridge magnet pun bentuk patung ni hahaha,,,
patung ni macam tuhan dorang la,,,dorang percaya yang patung ni boleh jaga kampung dorang,,,macam patung buddha la kot ,,,, 
 no adalah sotong ,,,hikhikhik,,,buat macam korang tak kenal sotong kan,,,
ini adalah budak yang aku sendiri tak kenal sapa nie?,,,

 kat belakang tu la lokasi dragon head rock kami tak turun pun ,,, malas plus letih baru sampai,,,ahmaklumlah tak mandi hikhik,,, 
 korang boleh google  kalau nak tahu pasal tempat ni,,,,tu ada aku bg link ,,,klik tajuk kat atas tu,,,
 tu korang boleh baca ,,,
 nampak orang jual sotong ,,, 1 sotong besar ni 10 000 won bersamaan rm31 00 
 boleh tengok cara dia masak just panggang dengan api tu jer,,,
 sos tu masam2 sikit,,,sedapp ,,,,kentang goreng tu pun sedap manis,,,
ni tak tahu apa,,,liat liat bila makan dia,,,

Hanshin Resort Jeju 
 kami dapat apartment dua bilik ,,,elok la kami 4 orang ,,,mak aku duduk dengan membe dia,,,apartment 1 bilik depan bilik aku jer,,,senang ,,, 
 memang korean style la ,,,,nama ja dua bilik tapi tidur semua sekali 1 bilik,,,luggage semua letak kat depan tv haha
 mini dapur alaa comeyy 
buka tv dengan harapan ada la konsert kpop ke ,,,lagu2 kpop ke,,,tak der pun,,,
nama ja sejuk tapi bila masuk bilik panas ,,, terpaksa la  buka tingkap bagi angin sejuk masuk ala2 acon,,,sekali tengah malam menggigil ,,,,hahaha,,,,nasib baik tak jatuh sakit,,,

Jeju 
 kat jeju ni memang terkenal dengan bunga kuning ni,,,merata2 ada,,,time  singgah makan,, tepi restoren tu ada banyak bunga kuning ni ,,,kami apa lagi bergambar sakan la,,,ala2 hindustan hehe,,,lupa sekejap kat kpop ,,




 cuaca kat jeju memang nice sangat ,,,tak sejuk sangat ,,,tak panas sangat ,,,, sepanjang aku kat sana memang tak hujan langsung ,,, huhu,,, mulanya aku bimbang juga takut hujan sebab musim sana memang tengah hujan ,,,,nasib baik cuaca beri kerjasama ,,,
 awal2 kita makan ikut tekak malay dulu ,,,huhu,,,

sedappp,,,,

Orange Farm



besar2 orange dia,,,

guide cakap orang perempuan je yang buat kerja ,,, macam patung tu ,,,macam tu la dorang ambik orange ,,,, 

 chocolate orange jeju yang aku beli,,tak sempat balik malaysia aku makan habis heee,,,
 boleh beli macam2,,,ada vitamin,,,ada chocolate ,,,semuanya ber asaskan orange,,tapi sebenarnya kilang buat dia bukan kat jeju pun,,,semuanya di seoul  ,,,,harganya mahal,,,tapi beli juga la buat ole2,,,beli 3 dapat percuma 1 kotak,,,macam tu la cara beli dengan dorang,,,
teringat cerita full house ,,, betul ke tak ,,,tapi heroin full house la yang belakon tu ,,,dia curi orange ladang orang jual buat jem la apa la,,,haha

Seopjikoji 
tak tahu la betul ke tak nama tempat ni seopjikoji yang tahu tempat ni adalah salah satu lokasi shooting drama or filem,,, 

 darama apa filem apa,,,dah lupa ,,,heee
tapi tempat ni luas ,,,best snap snap picca 


dorang pakai relex ja,,,,aku siap dengan mafla lagi,,,

 tapi memang panas pun time ni ,,,, angin dia je sejuk ,,, pantang jumpa orang korea ,,,
pakai kejap je mafla tu,,,lepas tu buang panas,,,








ok nanti sambung jeju part 2 plak,,,,








2 comments:

iamcikmisi said...

wahh ! best nya.. tringin gak nk k sana .. hohoo ^_^

Mira Kagimoto said...

wah nak pergi korea jugak !! leh jumpe kpop artist ,hehe..singgah blog sy ye http://giragiraromantic.blogspot.com/2014/04/amigurumis-lover.html ^^