Followers

Friday, March 22, 2013

LIMA LANGKAWI dan aku

assalammulaikum

sedar tak sedar dah berapa kali LIMA berlangsung,,,banyak kenangan sebenarnya dengan LIMA ni 
korang tau ka LIMA tu apa?,,,bukan penumbok LIMA tau amboi! tu aku bagi link what is LIMA.,,korang yang tek pernah datang langkawi plus tak pernah tengok LIMA depan biji mata sendiri mai la langkawi ,,,banyak lagi bilik kosong ,,,,kalau nak booking melalui aku bukak blog pasal rumah tu k,,,kat tepi blog aku ni ha,,,ayah aku kerja airport langkawi so sebagai staff diorang memang boleh masuk sesuka hati la,,
dulu aku nak masuk padang tengok pameran masuk free je kot,,,satu family masuk free,,dah la tu siap bawak rombongan lagi,,,kahkahkah,,,,orang lain nak masuk kena bayar puluh2 kot,,,kami freee jerr,,,tapi selepas twin tower america blast ,,,kawalan dah diketatkan ,,,terus aku rasa LIMA langkawi ni hambar ,,,aku dah tak boleh masuk padang sesuka hati dah,,,,sungguh tak cool ,,,huihui,,,,makin lama makin tak best  LIMA ni,,,dulu betapa syok meriahh langkawi ni,,,sekarang tak best ,,,pertunjukkan udara kejap ja,,pagi dia buat la kejap,,petang kejap,,,pameran tudm pun tak meriah macam dulu,,,dulu nak LIMA katakan la buat bulan tiga kan,,hujung bulan,,awal bulan dah dorang start training ,,,bising satu langkawi ,,,hikhik,,,polis merata-rata,,,bandaran pun sibuk cantikkan langkawi semata-mata nak LIMA,,,
ni tak berapa hari dah ni nak start ,,,bunyi jet aku baru dengar dua kali kot,,,petang tadi ada nampak naik 5 pesawat group dok fly ,,,tu pun kejab jer,,lepas tu hilang ,,,jet red arrow la yang paling meriah sebab dia keluarkan asap colourful sekarang kalau dia ada pun dah tak meriah macam dulu,,,
dulu time LIMA ayah aku la orang paling sibuk ,,,sampaikan ada LIMA yang keberapa ntah ,,,bila aku bukak mata ayah dah pergi kerja bila ayah balik aku dah tidur,,,punya bz,,,aku perasan LIMA start jadi tak meriah selepas tragedi twin tower america blast,,,start daripada kes tu ,,,dah tak banyak jet luar negara yang masuk buat pameran ,,,ayah aku la bagitau ,,,kalau tak aku tak tau jugak,,,,hikhik,,,kalau dulu satu langkawi bz semata-mata LIMA,,sekarang suram ja,,,,tak semeriah dulu ,,,nak tidoq pun tak senang kejap2 dorang fly,,,pagi tengah hari petang,,malam tak la,,nak mampus nak kena marah dengan orang kampung bising nak tidoq tak ley,,kahkah,,,
tahun ni aku macam dah boleh agak ,,,macam mana suasana dia,,,,
dulu aku ingat lagi aku , kakak aku dengan mak dengan sepupu2,,kami duduk lepak bawah pokok nyok (pokok kelapa) tengok LIMA kat bendang,,,kalut keluar rumah tengok bila dengar bunyi jet,,,best,,,bendang kan lapang,,rumah aku ni kawasan bendang ,,,nampak sah2,,,
bestnya kalau boleh undurkan masa,,,,ermm,,,
ayah LIMA dah datang lagi,,,*_*


 find me find me






ni semua pic2 masuk padang tengok pameran ,,,masuk freeee,,,

korang kat luar sana jemput la datang langkawi tengok LIMA

have a nice day,,

2 comments:

Ayue Rejaluddin said...

AJ sekali pun tak penah pegi LIMA ni....
Teringin sangat nak tengok sendiri....
Tapi tu la...
Jauh sangat...

Mr. Doctor said...

Teringin nak pegi tngok lima tu., tp xdak cuti..hmmmm