Followers

Monday, November 26, 2012

sering disalah erti maafkan aku

assalammualikum

sudah ku bilang susah mahu menjadi manusia yang betul-betul sempurna....aku perasan kan...apa yang aku cakap kadang2 sering disalah ertikan...contohnya...kes 1 dia guardian...time nak bayar tu cashier tu tanya aku eh dulu sekolah mana..macam kenal...aku cakap la bla bla...aku tanya kenal ke saya ni...dia cakap tak...bukan apa aku tanya sebab aku ni memang jenis pelupa orang...membe2 sendiri pun tak kenal...kadang2 tu aku iyakan aja macam kenal padahal aku memang tak ingat dorang...aku takut dorang kata aku sombong..jadi bila orang yang kenal aku tegur...aku selalu belakon macam kenal dorang padahal langsung tak ingat...bila balik pikir balik baru perasan oo si polan ni...polan ni...berbalik kepada cerita aku td...aku cakap kat dia saya pun tak kenal awak...lepas tu sama2 gelak...haha...keluar dari guardian aku cerita kat hasni...dia kata boleh tahan bisa ayat ang..terus aku terpikir eh alamak ye ka...padahal aku melawak je pun ..kes ke 2 time sekolah dulu...dalam class sejarah...cikgu dok.tulis kat papan hitam n than dia dok tulis sampai papan hitam.tu terkeluar dari class...papan hitam ada.roda la...kang korang heran plak ..apa papan hitam keluar class ni...bhahaha...aku lantak p cakap alang2 tu keluar terus la...terus cikgu kata apa ntah..lupa...lepas tu baru aku terpikir alamak kenapa aku cakap macam tu...aduhh..padahal maksud aku alang2 tu bawak keluar terus papan hitam tu...macam tu je...tapi bila pikir balik ayat aku macam halau cikgu...cikgu pun paham benda yg sama...sebab dia balas...memang nak keluar dh pun..mcm.tu kot dia ckp...lupa...kes 3 kadang2 aku cakap lain..dorang cakap amboi perli nmpak....padahal bukan aku perli...aduhh...ini namanya mulut aku ni lancang bercakap...kalau tak bercakap tak pa...bercakap menyakitkan hati orang ja...kesimpulannya...mulut aku ni memang jenis kuang ajo ...astafiruallahalazim...kenapa aku ada perangai yang seperti ni...jadi start dari aku sedar semua tu...aku selalu berhati2 kalau cakap...control ...tapi kadang2 lupa...so please laa...wahai diri...jangan lantang bercakap...pikir dulu sebelum bercakap....kepada semua yang pernah sakit hati gara2 mulut pedas aku ni...maafkan aku...serius aku tak pernah ada niat nak bercakap bagi korang terasa...semua tu tampa aku sedar....maafkan aku yang hina ini....jadi tolonglah wahai mulut yang kuang ajo...lepas ni jangan bercakap...diam sudah....bercakap buat dosa ja...kan ada perpatah kerana mulut badan binasa...lebih baik diam dari bercakap...goodnite..

posted from Bloggeroid

2 comments:

Anonymous said...

wah blh geng dgn saya haha..

reyna said...

haha,,adoi