Followers

Sunday, May 20, 2012

tunjukkan kasih sayang anda sebelum terlambat

assalammualaikum
anyong

why? 
sebab hidup ni kan macam roda ,ada masanya kita gembira,,ada kalanya kita sedih,,ada kalanya kita gagal 
kadang2 benda depan mata kita buat2 tak nampak,,sebab? aku pun tak tahu , kadang2 aku jugak macam tu,,bila dah benda tu hilang ,,dah tak boleh nak buat apa2 dah,,manusia hanya lantang bersuara,,kaki tangan kadang2 tak berjalan pun,,,hilangg,,hilangg,,kosongg,,kosongg,,sunyi,,sunyii,,baru aku tahu apa makna semua tu,,,orang yang kita sayang semakin hari semakin tua,,,masa tak akan menunggu kita,,,,bila kita hilang orang yang kita sayang ia ibarat burung yang hilang sayapnya,,,serius,,hilang tempat untuk kita bertanya,,tak sempat nak tunjuk itu,,ini,,semuanyaa tak sempat,,sebab! dia dah tak der,,bahagia di alam lain,,,,manusia sekarang kejam,,dah tak boleh nak tengok orang lebih sikit dari dia,,mulalah gunakan syaitan untuk buat kerja bodoh,,mana perginya kemanusiaan mereka ?? mana kasih sayang mereka ??MANA ! mereka lupa dalam kebencian mereka ,,,mereka telah membuatkan ramai yang menderita ,,,
aku" cinta tu apa ayah"
ayah" cinta tu sayang "
2 3 hari ni asal nak tidur je teringat ayah,,,adik rindu ayah,,,kenapa ayah tak datang dalam mimpi adik,,
adik redha ayah pergi sebab adik tahu ayah bahagia kat sana,,,
ego?? kadang2 nak cium pipi mak pun segan2,,,ada kan yang macam tu,,,tak payah nak segan2 ,,,tu kan mak kita,,peluk lah ,,cium lah,,sepuasnya2 ,,,,tunjukkan kasih sayang anda ,,,mana CINTA yang korang dok gembargembur tu ,,mana ,,mana,,mana,,?????????
aku sanggup meredah api semata2 untuk kamu
belahlah dadaku tengoklah,,tengoklah,,
dalam hati aku hanya ada kamu,,
IIIIIIIII REALYYYY LOVEEE YOUUU!!!
tolonglah percaya saya sayang kat awak,,
aku tak boleh hidup tampa kamu
tak payah nak guna ayat2 jiwang karat kalau mulut je bercakap tapi tangan kaki tak bergerak,,,susah ke nak tunjuk kasih sayang,,cinta,,,,duit tak boleh beli cinta,,,walaupun harus diakui duit itu penting,,,kadang2 bila tengok rumah besar2,,terdetik bahagianya mereka ,,,hakikatnya si isteri sedang menderita gara2 suaminya kaya,,tiap2 malam mabuk bawak perempuan lain tido sebilik ,,disebabkan duit jugaklah suaminya boleh langgan perempuan2 sesuka hati,,,seksanya hati dia,,pedihnya hati dia,,mana janji si suami mahu setia hingga akhir hayat ,,mana,,,mana,,??
mulalah salahkan cinta,,
cinta itu dusta 
aku tak percaya cinta
kenapa kau sanggup buat aku begini,,
lantas bunuh diri,,
kalau ada yang tanya saya tak tahu nak tunjuk kasih sayang saya,,yer memang ada yang jenis begini,,tapi sekurangnya dia mesti akan ambek berat orang yang dia sayang kan,,,dia tak kan biarkan orang yang dia sayang terluka walau sebesar kuman,,,walau dia tak pernah belikan bunga,belikan hadiah,tak pernah buat kejutan,,sekurangnya dia tunjukkan sayang melalui sikap ambekberatnya,,menolongnya,,itulah sayang cinta,,
bila kita tolong mak ,,kita cakap " selamat hari ibu mak" walaupun tak der hadiah,,tu dah cukup untuk kita buktikan kita sayang mak ,,,"ayah ni air untuk ayah"  
"saya masak ni untuk awak taw" tu lah cinta ,,,kita tak kan tahu bila cinta itu akan berakhir ,,,tapi sekurangnya kita dah tunjukkan yang kita sayang orang tu,,,bila ia berakhir kita tak kan menyesal malah kita akan redha sebab kita tahu allah lebih sayangkan dia,,allah cintakan dia,,sebab tu allah ambik dia,,
anda ada suami,,
ada anak
ada kekasih
ada kakak
ada kawan
ada binatang
semuanyaa,,
biarlah kasih sayang cinta kita curahkan kepada semua yang ada di sekeliling kita ,,biarlah mereka tahu yang kita sayangkan nya,,

sesungguhnya cinta itu kan indah,,,

love reynabali

1 comment:

iEdA said...

cinta 2 ssuatu yg abstrak...kdg2 ssh nk phm tp bole drasai ^_^