Followers

Monday, April 23, 2012

pakai sampai habis , puasnyerrr hatiii

assalammualikum
anyong

aku bukan artis ,,jadi barang2 aku semuanya serba satu,,,bedak kompek ada satu ,faundation ada  satu ,pemerah pipi ada satu,gincu ada satu,mascara ada satu ,semuanya serba satu laa,,sampaikan ayeshadow pun aku cuma ada satu colour je,,,colour pink soft yang bila pakai ala2 macam tak nampak kata kita pakai ayeshadow ,,,bila keluar aku tak suka sangat makeup2 ni ,,suka la jugak cuma nak nipis2 ja,,tak suka tebal2,,nak pakai eyeliner pun aku tak reti ,,aku suka tangok orang pakai makeup nipis2 nampak ayu je,,aku paling suka tengok orang pakai ayeliner yang ada ekor tu,,,aku nak pakai tak reti,,,so bila ada siapa2 yang pandai pakai benda tu,,mesti aku akan mintak dia lukis kat aku jugak ,,aku dah try buat dah tapi sebelah ja cantik yang sebelah lagi sengett,,,
korang tahu tak macam mana rasanya nikmat bila tengok barang yang kita beli habis,,????
aku beli bedak elianto lupa dah harga dia,,aku pakai sampai habis ,,masa saat2 penghabisan tu ,,hoii,,berbaloi2  
tambah2 bila benda tu mahal ,,,ni aku cakap pasal barang2 kita ,,barang2 makeup ,pakaian pakai sampai dah tak boleh pakai ,kasut pakai sampai bertahun2 sampai dah terok la,,,,fon pakai sampai bertahun2 baru rosak ,,,ni la yang aku maksudkan,,bukan barang2 dapur,,barang2 dapur nak buat apa,,memang  tiap2 bulan beli sentiasa habis,,,perfume aku pakai scense of love kot nama dia beli kat cosway dalam kotak tu ada 6 botol kecik2 ala macam one drop perfume tu ,,selagi tak habis semua botol2 tu selagi tu la aku tak beli perfume lain,,
kasut pun ,,
kasut tinggi aku ada 3 kot,,tu pun nuh bertahun aku pakai ,,sampai makan diri la kasut tu,,bila aku tengok balik kasut tu puasssssnyaa hati,,berbaloi dengan harga ,,,lepas ni baru boleh beli kasut lain,,
dulu pun aku jenis yang bekenan beli ,bekenan beli ,buat koleksi ,,hikhik,,beg time study berlambak,,berlambak ke? lebih dari 2 tu kita berlambak la  kan heeeee,,,lepas tu stop tak beli dah,,pakai satu beg je la,,malas nak tukar2 beg,,,
dulu baju2 aku semuanya aku bantai kak aku punya,,seluar jeans lagi lah,,,sampai satu tahap tu baru aku sedar yang aku tak pernah nya ada seluar jeans beli sendiri,,so ada la satu beli,,sekarang pun aku kutip2 seluar jeans kak aku ,,aku p oter pakai ,,kak aku dulu baju2 dia semua jenama ,,so tahan la ,,,
aku sekarang semua benda pakai sampai habis dulu baru beli lain,,,dulu time study aku ada try bb cream ,,pakai2 berminyak,, aku tak kira,,aku pakai ja bagi habis baru beli lain,,walaupun time tu muka aku tak comey dah lah muka aku hitam pakai bbcream,,bantai jer,,heee ye la sayang nak buang,,nak bagi kat orang tak der sapa nak,,terpaksalah bakai bagi habis,,
kan ke jimat perangai aku yang satu ni,,hehe,,tapi kasut baju tak boleh buat macam tu la,,jenuhh,,
macam barang makeup tu berbaloi2 la,,lagipun aku bukan artis,,artis ye la kena jaga penampilan ,,
kak aku dia suka beli tak pakai biar macam tu ja,,dah la mahal,,,faundation l'oreal katanya tak best pakai,,aku nampak apa lagi ambik pakai la,,sampai licin aku pakai,,bedak compek pun sama,,maybelline dia tinggal tak pakai,,aku ambik pakai sampai sekarang dah nak habis pun,,nasib semua benda tu sesuai dengan aku,,bukan sesuai dah,, elok lagi,,

 satu dah habis ada lagi 3 botol

 elianto dah habis ,,tinggal maybelline je,,lepas ni nak try jenama lain plak,,

pakai sampai licin berbaloi2

nah perhatikan betul2 ,,kasut ni dah makan diri ,,

have a nice day
reynabali

No comments: