Followers

Wednesday, March 28, 2012

kenali hati perempuan peh! tajuk

anyong,,

korang nak tahu ke hati perempuan tu macam mana???
macam senipis bawang eh! bukan2 senipis kulit bawang tu baru betul,,
actually tadi dalam keta aku dok sembang2 dengan mak aku ,,terkeluar la story ,,,ada la story kami anak beranak ,,mana boleh habaq kat ampa,,hee
tapi berkisarkan hati seorang wanita
" tu dia mak dia ingat lagi no sampai la "
"memang la tu la pompuan hati pompuan ni pelik sikit tambah2 kalau bab curang2 dia ingat sampai ke sudah"
lebih kurang macam tu la perbualan aku dangan mak aku ,,,terus aku tersedar betapa lembutnya dan sensitifnya  hati pompuan ni kan,,
ketahuilah anda wahai insan yang bernama lelaki hati wanita ni memang lembut tersangatlah lembut ,,
janganlah korang dok cakap kasar2 dengan perempuan,,dorang ni mudah tersentuh,,contoh aku sendiri la kan,,,aku pernah la jugak terasa dengan kepala hijau aku ,,ada la time dok gaduh2 dia terkeluar benda2 kasar sikit ,,walaupun satu ayat zupp! terus terasa menikam kalbu ,,pehh! pedih kot ,,tapi ye la aku ni bukan jenis dok ingat2 dah,,kejap ja sejuk hati aku ni,,tu aku la ,,girl lain ?? 
pada insan2 yang bernama lelaki ingat aku taw ampa kalau tak bercakap tak pa,,tapi kalau mai geram terus keluar semua ,,jaga2 dengan percakapan tu ,,kalau tengah marah sekali pun ,,jaga2 la,,pompuan ni dia akan ingat apa yang boy cakap,,kalau macam boy mesti cepat lupa kan,, 

satu lagi kalau ampa curang ,,walaupun girl tu dah maafkan ,,sebenarnya dalam hati dia dok tersimpan kemas lagi memori tu,,sampai ke sudah dia dok ingat,,,walaupun korang dah mati,,see! bertapa teroknya girl ni hehehehe,,, sekali ampa curang memang seumur hidup dia akan ingat ,,memang betul la kata orang hati yang luka susah nak diubati  ,sekali dah terluka memang akan selama-lamanya akan ada kesan ibarat luka yang menghilangkan parut kan,,

ambek la kisah ni sebagai iktibar ni pengalaman orang lain la,,mak aku yang cerita,,,time kahwin korang jaga la bini korang elok2,,maksudnya dari segi layanan la ,,,macam kata pepatah bila kita layan orang baik2 orang pun akan layan kita baik2 ,,macam kita buat baik dapat balasan pun baik la,,pepatah pun tak betul hehehee,,contohnya macam ni la ,time hidup korang layan jaga sayang bini korang elok2,,andai kata si suami jatuh sakit bini tu mesti jaga walau macam mana sekali terok pun sakit suami dia tu,,basuh berak tolong mandikan ,,korang ingat senang ke jaga orang sakit ,,mencabar kot,,bau busuk berak lagi kena basuh najis ,,tapi demi sayangkan si suami si isteri ni mesti sanggup punya lah,,korang pernah dengar tak kes2 isteri cabut lari bila si suami jatuh sakit tau sebab apa?? tu kes time sihat si suami dok layan tak elok bini,,nak pulak pernah curang kan,,time sihat tak pernah ambek peduli bini sibuk dengan kerja ,,kalau ya pun bz cari duit jangan la sampai lupa nak bersosial dengan family ,,bersosial dengan family mean holiday dengan anak bini ,sekali sekala p bercinta dengan bini macam zaman muda2 ,,betul tak,,

bila aku pikir2 balik betul jugak apa yang mak aku kata,, macam aku sekarang pun siapa2 yang baik dengan aku ,aku jadi tak kisah nak keluarkan duit bagi hadiah mahal2 ,,tapi kalau orang tu biasa2 atau perangai busuk memang aku kedekut la dalam apa2 hal pun ,,nak pulak perangai busuk lagi aku black list laa,,
lagi mak aku cakap dalam kehidupan rumah tangga ni kena ada gurau senda,,kalau tak boring la,,tu memang sah la kan kalau aku pun bosan ,,try bayangkan kita buat lawak dia tak gelak hehehe,,,memang sah dia tak dok nafsu nak bergelak kan hehehe,,
ok lah malam ni aku kena tidur awal ,,,awal la sangat kan,,

reynabali saranghea orang yang buat baik dengan dia,,

2 comments:

ZAIDAHTUL AKMAL said...

Singgah gak kat sini w/pun tgh bz m'hafal...sok ade test 1... T_T'

reyna said...

good luck utk test esok,,n tq visit here