Followers

Tuesday, November 22, 2011

tak semua orang sempurna kan

assalammualaikum 
cerita kali ini adalah tak semua orang sempurna 
yer meh aku mulakan cerita nya
al kisahnya aku ada seorang kawan yang bernama dot dot dot,,dia ni jenis yang lemah lembut ,sembahyang tak pernah tinggal amin ,pandai masak ,anak yang baik ,tapi mula2 aku kenal dia makin lama aku rasakan dia ni mengada2 dan jugak gedik ,tak matang dan lain2 hehe suka hati aku ja menilai orang kan
tapi memang pun perangai dia macam tu tapi dia baik la tak jahat cuma kadang2 pentingkan diri sendiri pun ada 
aku mula2 agak merungut jugak la tapi dah kawan rapat dan lama2 aku pikir dah memang macam tu perangai dia nak buat macam mana kan 
so terus aku terpikirkan yang semua orang tak sempurna walau macam mana dia sempurna pun mesti ada jugak kelemahan dia kan,mungkin tu salah satu kelemahan dia 

lagi satu kawan aku dia cantik baik ada bf yang baik tapi kelemahan dia pentingkan diri jugak 
tapi dia baik la mungkin tu salah satu kelemahan dia jugak kan 
tapi ada jugak kawan2 aku yang aku rasa dorang sangat sempurna 
mungkin aku buta nak tengok kelemahan dia 
aku pun ada banyak kelemahan mulut kadang2 celupar jahat jugak mulut aku ni sebenarnya kalau aku tak bercakap tak pa tapi kalau dah mula cakap bisa kot,,teehee tapi tu adalah salah satu yang paling aku benci dalam diri aku dan memang aku sangat marah dengan perangai aku yang satu ni 
sebolehnya memang aku nak buang perangai buruk aku yang satu ni 
kadang2 mulut aja yang bisa tapi sebenarnya hati tak ader niat pun nak cakap benda yang boleh buatkan orang terasa 
tu mungkin kelemahan aku la kan, mungkin apa dah memang sah2 pun 
insyaallah aku cuba control dan buangkan kelemahan aku 
membuat perubahan yang baik untuk diri sendiri adalah perlu
ha bercakap pasal ni kan aku rasa mungkin kita patut sama2 buangkan kelemahan kita untuk cuba menjadi sempurna sebab kadang2 kelemahan kita akan buat orang tak suka dengan diri kita 
walau tak sempurna 100% pun tak pa sekurang2 untuk diri kita lebih disenangi orang lain kan bagus tu 

kadang2 aku rasa kita patut menerima kelemahan orang lain 
sebab tak semua orang sempurna tapi bila pikirkan balik kan kalau kita asyik terima kelemahan orang pun tak boleh jugak sebab boleh mendatangkan penderaan mental dan fizikal jugak wah ayat tehee
sebab tu aku rasa kita perlu ubah kelemahan kita untuk diri sendiri lebih disenangi orang lain 
kalau korang pening baca entry aku  nak mintak maaf la yer aku cuma nak luahkan ajer biasalah aku bukan editor majalah nak karang ayat ikut peraturan 
men campur aduk ajer apa nak tulis hehe 
bila baca balik entry aku memang la banyak kelemahan tu mungkin salah satu kelemahan aku kan hehe
kejap aku kata A kejap aku kata B layankan ajer,,kesimpulannya adalah semua orang tak sempurna itu sahaja
nak buat enrty holiday beijing ni 

ok bye 

No comments: