Followers

Wednesday, October 26, 2011

JELAJAH THAILAND part 3

salam 1 malaysia
ini adalah entry jelajah thailand part 3 
part 1
part 2
maaf sebab lambat buat entry part 3 nih sebab aku balik kampung
last minute punya plan
yer mari kita mulakan dengan gambar ,,tak payah la aku cerita dengan terperinci kan
cukup cerita tempat2 yang aku pergi sudah
ini di ratburi floating market tempat ni memang terkenal dengan kehadiran pelancong dalam dan luar negara
dekat sini memang korang boleh beli macam2 aku beli beg galas belakang dan jugak baju T untuk aku dan baby kakak aku
time aku pergi tengah hari jadi memang tersangatlah panas jadi kalau korang datang sini jangan lupa beli topi dulu

ini di phra nakhon khiri museum terletak di atas bukit ala2 macam bukit bendera
nak naik kat atas tu kena beli tiket cable car yang macam kereta api nak naik bukit bendera
kat atas tu korang boleh tangok pemandangan phetchaburi sangat cantikk,,
nak masuk museum  sapa2 yang pakai seksi2 kena pakai kain sarung yang dorang bagi  hikhik,,
Phetchaburi Phra Nakhon Khiri

ini di huahin plearnwan
http://www.hua-hin.com/
sini memang best ala2 macam kota lama sikit
boleh beli macam2 kat sini
aku beli baju T untuk aku dan jugak baby my sis
aku beli juga sedikit ole-ole huahin

kami check in di sini homestay sangat selesa

bejalan di pantai sejurus check in malangnya pantai dah bertukar wajah gara2 banjir ,ikan semua mati dan air bertukar menjadi hitam

tempat terakhir ialah sempadan myanmar murah2 barang kat sini
beli baju kat mak n kakak juga untuk diri sendiri hikhik,,

habis sudah jelajah thailand
bulan 12 ni insyaallah kalau tak ada aralmelintang aku sampai lagi thailand
sapa2 nak ikut jom2
ok bye

No comments: