Followers

Tuesday, October 18, 2011

JELAJAH THAILAND part 1

assalammualaikom 
salam 1 malaysia 
aku dah balik huhu,,tapi malang sekali sebab gambar tak elok camera buat hal nama ja camera canggih besar gedabaq tapi hampeh dok buat hal gila macam nak hempuk ja camera nih eiiii! 
lagi satu tak der sapa nak tolong tangkapkan gambar untuk aku uwaaa! depa tangkap gambaq aku tak lawa sebab depa tak reti snap  nafsu aku untuk bergambar juga tak dok sebab aku sorang ja warga malaysia ,,hukhuk,,tapi apa yang aku nak cakap WEH!!!! orang2 bangkok sangatlah segak muka licin bak kulit telur yang lelaki eis eis sangatlah hensem aku nak sorang boleh hikhik,,
tampat dia pulak eis eis gilaaaaaaaa! baju memang lah semua style2 aku
tak puas laa ,,aku nak pergi lagi terutamanya bangkok aku baru ja nak shopping tengok2 eh ada teksi mai ambek rupanya saudara mara kak jamilah ,,masalah komunikasi ,,hikhik,,owh macam mana aku boleh sampai sana ,,nih semua bermula apabila kak jamilah dari thailand telefon mak aku cakap nak bawak aku pergi bangkok sebab aku selalu cakap dengan dia yang aku teringin nak pergi bangkok 
dia kata aku tak payah bayar apa2 cuma bawak duit belanja saja ,,so aku pun nak laa walaupun aku sorang je yang pergi 

ini adalah pic pertama yang aku snap depa bg aku makan halal orang islam buat pedas

view dalam van yang kami naik sangat selesa untuk jalan2 jauh ciap ada tv lagi 

dalam perjalanan tengok citer transformers tapi cakap siam hukhuk,,

otw sangat jauh perjalanan nak p bangkok hukhuk,,

dimana2 saja ada tesco tapi awas tandasnya tiada air jadi kalau korang nak datang thailand jangan lupa sediakan cawan plastik atau botol mineral buat tadah air kat singki nanti dorang pakai lap dengan tisu jer eii,,

benda ni sedap rasa dia manis2 nih yang basah ada juga yang kering aku tak tahu nama dia apa dan diperbuat  daripada apa sebab kak jamilah tu tak reti bahasa melayu sikit2 je dia boleh cakap ,,

banjir di thailand 

ini adalah wat siam tempat yang popular kat sana apa nama ntah kat bangkok sowi la pic tak cantik sebab camera proplem 

dalam dia cantik 

ini jugak dalam dia 

tak tahu la kenapa dorang ikat benda ni kat sini kepercayaan dorang agama siam

pekat dok ikat aku tengok ja

nak p tangkap  dekat tak boley aku tangkap luar jer nak zoom pon tak boley sebab camera buat hall,,gggrrr!
tapi dalam dia cantik la

haha ni ada 1 ja pic hotel di bangkok cheleena princess malam tu kami jalan2 kawasan tepi2 jalan luar hotel tu  wah banyak gila baju murah2 aku sempat beli kasut ja rm 40 orang bangkok semuanya segak2 yang lelaki hamsem2 dorang semua pakai sexy2 hikhik,,aku macam segan ja jalan2 kat c2 kan sebab aku tak segak 
pic malam tu aku tak snap sebab orang ramai aku pulak dah la kecik jadi nak bawak kaluar camera gedabak tu malas laa,,apa yang boleh aku cakap tempat tu dekat dengan hotel cheleena princess nak cari makanan halal pun tak susah 
aku macam nak beli banyak2 ja lepas tu bawak balik jual kat malaysia hikhik

awal2 pagi dah check out 

sini sangat bestt,,patung lilin sangat teliti dorang buat 

 rombongan kamii hikhikhik






ok bye yang ni dulu 



  



No comments: